Обявление за подбор
Във връзка с изпълнението на проект „БЪДЕЩЕ СЕГА: Предоставяне на интегрирани услуги за ранно детско развитие в община Средец”- Договор BG05M9OP001-2.004-0038-С05, по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.004 “Услуги за ранно детско развитие“, приоритетна ос 2: „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване“ по Оперативна програма Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020, и утвърдена от кмета на Община Средец „Процедура за подбор на персонал“,
Община Средец
кани потенциални кандидати за участие в конкурс за подбор на персонал за Услуги „Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения“, „Семейно консултиране и подкрепа“ и „Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина““ в Общностен център
за следните длъжности:
1. Медицинска сестра 1 бр
2. Психолог– 1 бр.
3. Акушерка – 1 бр.
4. Социален работник – 2 бр.
5. Медиатор – 2 бр.
Цели на проекта:
1. Превенция на социалното изключване и намаляване на бедността сред децата в Община Средец, чрез инвестиции в ранното детско развитие и чрез подкрепа за дейността на създадените по Проекта за социално включване интегрирани услуги за ранно детско развитие, насочени към деца до 7 годишна възраст от уязвими групи, включително деца с увреждания и техните семейства, както и бъдещи родители.
Специфични цели:
- Ограничаване на предаването на бедността между поколенията в Община Средец;
- Подобряване готовността на децата за включване в образователната система;
- Подкрепа за формиране на родителски умения сред уязвимите групи родители;
- Подобряване на здравното, физическото и психомоторно развитие на бебетата и децата и превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчно грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст;
- Повишаване общото благосъстояние на децата;
- Разширяване на обхвата на услугите свързани с грижи за деца, предоставяни на деца с ниски доходи и деца с увреждания на възраст до 7 години и техните семейства;
- Подобрена училищна готовност на децата от семействата с ниски доходи и децата с увреждания на възраст до 7 години.
Основните целеви групи на проекта са:
- Семейства с деца от 0 до 7 години, включително с увреждания;
- Деца от 0 до 7 години в риск и техните семейства;
- Деца от 0 до 7 години, включително с увреждания , настанени в специализирани институции и техните семейства;
- Деца и възрастни в риск.
Услугите „Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения“, „Семейно консултиране и подкрепа“ и „Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина“ ще предоставят пакет от интегрирани здравни, социални и образователни услуги на грижа за родители и деца от уязвими групи и поставят в центъра семейството, като неделимо цяло.
1. Медицинска сестра – 1 бр.
Вид правоотношение: трудово
Заетост: положен труд 120 часа за целия период на договора
1. Кандидатите следва да отговарят на следните изисквания:
Основни изисквания
- да имат висше образование – завършена образователна степен професионален бакалавър или средно специално медицинско образование – медицинска сестра/фелдшер;
- да имат професионален опит не по-малък от 3 години в областта на здравните дейности;
- да познават нормативната уредба в областта на здравната грижа за деца;
- да притежават компютърна грамотност;
- да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер;
Специфични изисквания
Ще се счита за предимство:
- да имат практически опит в работа с уязвими деца и семейства или в изпълнение на проекти в областта на социалните услуги за деца и семейства, здравеопазването, образованието, предучилищната подготовка или социалното включване на деца и семейства в риск;
- да познават местните уязвими общности в община Средец, техните културни особености, език, традиции при отглеждане на децата, включително и на деца с увреждания;
- да познават спецификата на социалната работа и здравна дейност с различни уязвими групи – деца от/на улицата, деца с поведенчески проблеми; деца, жертви на насилие; деца, отпаднали/отпадащи от училище; деца, живеещи в специализирани институции; деца, живеещи във високо рискови общности; родители, при които има риск от изоставяне на детето; деца с увреждане и техните родители и др.;
- Опит в работа с хора с увреждания;
- Опит в изпълнението на проекти, финансирани от фондовете на Европейски съюз;
- Умения за работа с офис техника и документи.
2. Профил на длъжността:
За Услуга "Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения":
- Организиране на Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г. в Общностния център;
За Услуга „Семейно консултиране и подкрепа”:
- Организиране на Семейно консултиране и подкрепа на родители на бебета и деца до 3 годишна възраст /Групови и индивидуални сесии за семейно планиране; Консултиране и подкрепа на родители, които не полагат достатъчно грижи за своите деца/;
- Организиране на семейно консултиране и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 години /Групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г.; Консултиране и подкрепа (индивидуално и групово; Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда/.
За Услуга "Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина":
- Мобилна работа за издирване на деца, непосещаващи детска градина;
- Групова работа с деца и родители на деца;
- Индивидуална работа с деца и родители на деца;
3. Срок на договора и работно време: С одобрения кандидат ще бъде сключен срочен трудов договор с продължителност 12 месеца от датата на подписване. Работно време – почасово.
II. Психолог– 1 бр.
Вид правоотношение: трудово
Заетост: положен труд 450 часа за целия период на договора
1. Кандидатите следва да отговарят на следните изисквания:
1. Основни изисквания
- Да имат висше образование - завършена образователна степен бакалавър/магистър с професионално направление „Психолог”;“Философия“;
- Да имат професионален опит не по-малък от 3 година в областта на социалните, здравните или образователните дейности;
- Да познават нормативната уредба в областта на закрилата на детето, социалните услуги и предучилищната подготовка;
- Да притежават компютърна грамотност;
- Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер;
2. Специфични изисквания
Ще се счита за предимство:
- Да имат практически опит в работа с уязвими деца и семейства или в изпълнение на проекти в областта на социалните услуги за деца и семейства, здравеопазването, образованието, предучилищната подготовка или социалното включване на деца и семейства в риск;
- Да познават местните уязвими общности в община Средец, техните културни особености, език, традиции при отглеждане на децата, включително и на деца с увреждания;
- да познават спецификата на социалната работа с различни уязвими групи.
- Работа в социалната/ образователната сфера и/или с хора с увреждания е предимство;
- Опит в изпълнението на проекти, финансирани от фондовете на Европейски съюз;
- Умения за работа с офис техника и документи
2. Профил на длъжността:
- Идентифициране на потребители на услугите и мотивиране за участие в проектните дейности, включително чрез работа на терен и посещения в домовете;
- Проучване и анализ на индивидуалните потребности на децата и родителите от целевите групи по проекта и насочване към подходящите за тях услуги/дейности по проекта, включително и чрез работа на терен и посещения в домовете;
- Разработване на програми и обучителни материали в рамките на своята компетентност за провеждане на групова работа с бъдещи родители, родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г. и родители на деца от 3 до 7 г.;
- Провеждане на групова и индивидуална консултация и подкрепа на бъдещи родители, на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 години и общи групови сесии за родители и бъдещи родители, съгласно своята компетентност;
- Провеждане на групови и индивидуални сесии за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 години относно особеностите на психичното развитие на децата на тази възраст;
- Посещения в домовете на потребителите и предоставяне на разработени обучителни и информационни материали;
- Разработване и съгласуване на индивидуални планове за работа с родители и техните деца, съвместно с други специалисти, участващи в предоставянето на услугите;
- Провеждане на наблюдения, анкети, разговори и беседи за проучване на психологическия микроклимат, интересите, потребностите и мотивацията на потребителите и при необходимост изготвяне на психологични характеристики на децата;
- Насочване и консултиране на родителите относно съществуващи възможности за подобряване на състоянието на децата, както и за подходящи професионалисти, ако е необходимо;
- Провеждане на срещи с родителите относно обсъждане на подходящи варианти и методи за работа с децата им, целящи постигане на максимални резултати за подобряване на училищната им готовност;
3. Срок на договора и работно време: С одобрения кандидат ще бъде сключен срочен трудов договор с продължителност 12 месеца от датата на подписване. Работно време – почасово.
III. Акушерка – 1 бр.
Вид правоотношение: трудово
Заетост: положен труд 120 часа за целия период на договора
1. Кандидатите следва да отговарят на следните изисквания:
Основни изисквания
- Да имат образование – завършена образователна степен професионален бакалавър или средно специално медицинско образование с професионална квалификация „акушерка” „фелдшер“;
- Да имат професионален опит не по-малък от 3 години по специалността;
- Да имат опит в директна работа с деца от 0 до 3 години;
- Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер;
Специфични изисквания
Ще се счита за предимство:
- Да имат практически опит в работа с деца с увреждания;
- Да познават спецификата на здравната дейност с деца с увреждания и техните семейства и др.
- Практически опит в работа с уязвими деца и семейства или в изпълнение на проекти в областта на социалните услуги за деца и семейства, здравеопазването, образованието, предучилищната подготовка или социалното включване на деца и семейства в риск;
- Познаване спецификата на работата с различни уязвими групи;
- Опит в изпълнението на проекти, финансирани от фондовете на Европейски съюз
- Умения за работа офис техника и документи
2. Профил на длъжността:
- Повишаването на знанията и уменията на бъдещите родители, както във връзка с особеностите на раждането, така и във връзка с нуждите на новороденото и необходимата подходяща семейна среда за отглеждане на детето
- Посещения в домовете с цел информиране и консултиране на родители на новородени деца с увреждане или проблеми в развитието;
- Разработване на програми, обучителни и информационни материали за провеждане на консултации за работа с родители на деца с проблеми в развитието;
- Разработване и прилагане на подходящи планове за индивидуална грижа, които са фокусирани върху детето, съобразени с възраст и увреждане;
- Индивидуално консултиране на родители, включително и чрез работа на терен, посещения в домовете и предоставяне на разработени обучителни и информационни материали;
- Съдейства на педиатъра и гинеколога за предоставяне на услуги за семейно консултиране за семейно планиране, развитие на деца с увреждане или проблеми в развитието в Центъра.
3. Срок на договора и работно време: С одобрения кандидат ще бъде сключен срочен трудов договор с продължителност 12 месеца от датата на подписване. Работно време – почасово.
IV. Социален работник – 2 бр.
Вид правоотношение: трудово
Заетост: положен труд 830 часа за целия период на договора за всеки от социалните работници .
1.Кандидатите следва да отговарят на следните изисквания:
Основни изисквания
- Да имат висше образование - завършена образователна степен бакалавър/магистър с професионално направление социални дейности;
- Да имат професионален опит не по-малък от 3 години в областта на социалните, здравните или образователните дейности;
- Да познават нормативната уредба в областта на закрилата на детето, социалните услуги за деца и семейства, здравната грижа за деца и предучилищната подготовка;
- Да притежават компютърна грамотност;
- Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер;
Специфични изисквания
Ще се счита за предимство:
- Да имат практически опит в работа с уязвими деца и семейства или в изпълнение на проекти в областта на социалните услуги за деца и семейства, здравеопазването, образованието, предучилищната подготовка или социалното включване на деца и семейства в риск;
- Да познават местните уязвими общности в община Средец, техните културни особености, език, традиции при отглеждане на децата, включително и на деца с увреждания;
- Да познават спецификата на социалната работа с различни уязвими групи.
- Опит в работа в социалната сфера и/или с хора с увреждания е предимство;
- Опит в изпълнението на проекти, финансирани от фондовете на Европейски съюз
- Умения за работа офис техника и документи
2. Профил на длъжността:
- Идентифициране на потребители на услугите/дейностите по проекта за деца от 0 до 3 години и техните родители и бъдещи родители и мотивиране за участие в проектните дейности, включително чрез работа на терен и посещения в домовете;
- Разработване на програми и обучителни материали за провеждане на групова работа с бъдещи родители и родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г.;
- Провеждане на групова и индивидуална консултация и подкрепа на бъдещи родители, на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 години и съвместни групи за родители и бъдещи родители;
- Изготвяне на графиците за провеждане на групова и индивидуална работа в услугите за деца от 0 до 3 години и техните родители, както и за работата на терен;
- Посещения в домовете на потребителите и предоставяне на разработени по проекта обучителни и информационни материали;
- Разработване и съгласуване на индивидуални планове за работа с родители и техните деца, съвместно с други специалисти, участващи в предоставянето на съответните услуги;
- Участие при организирането и провеждането на мобилната работа в рамките на дейностите, в които участва;
- Създаване и поддържане на база данни относно потребителите по отделните дейности, в които участва;
3.Срок на договора и работно време: С одобрения кандидат ще бъде сключен срочен трудов договор с продължителност 12 месеца от датата на подписване. Работно време – почасово.
V. Медиатор – 2 бр;
Вид правоотношение: трудово
Заетост: положен труд 620 часа за целия период на договора за всеки от медиаторите.
1.Кандидатите следва да отговарят на следните изисквания:
Основни изисквания
- да имат завършено основно/средно образование;
- да имат професионален опит минимум 1 година по сходна или друга дейност;
- да познават местните уязвими общности в община Средец, техните културни особености, език, традиции и т.н.;
- да притежават комуникативни умения и умения за работа в екип;
- да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер.
Специфични изисквания
Ще се счита за предимство:
- да имат практически опит в работа с уязвими деца и семейства или в изпълнение на проекти в областта на социалните услуги за деца и семейства, здравеопазването, образованието, предучилищната подготовка или социалното включване на деца и семейства в риск.
2. Профил на длъжността:
• Провеждане работа на терен, включително и чрез посещения на домовете – откриване на случаи, установяване на първоначален контакт с представители на целевите групи, поддържане на връзки, информиране, ориентиране, посредничество;
• Работа със семейството по отношение на мотивиране за включване на детето и родителите в услугата под супервизия на социален работник;
•Разпространение на обучителни и информационни материали сред целевите групи;
• Съдействие за провеждане на информационни срещи и мотивиране за включване в услугата „ Семейно консултиране и подкрепа “;
• При необходимост подпомагане на груповата и индивидуалната работа на останалите специалисти в услугата;
• Участие в екипни срещи за изготвяне, актуализация, оценка и планиране: оценки на възможностите, оценки на потребностите, индивидуални планове, както и други документи, които се изготвят в процеса на работата;
•Подпомагане на провеждането на анкети за проучване на психологическия микроклимат, интересите, потребностите и мотивацията на потребителите под ръководството на социалния работник в услугата.
3.Срок на договора и работно време: С одобрения кандидат ще бъде сключен срочен трудов договор с продължителност 12 месеца от датата на подписване. Работно време – почасово.
4. Срок, място и начин за подаване на документи:
Заинтересуваните кандидати следва да подадат документи за кандидатстване в срок до 17.00 ч. на 20.12.2021 г.
Документите могат да се подават в деловодството на община Средец на адрес: пл. „България“ № 8, всеки работен ден (понеделник – петък) от 9.00 до 17.00 часа в рамките на срока, определен в обявлението. Кандидати, подали документи след изтичане на срока, няма да бъдат допуснати до участие.
- Етапи на подбора:
Кметът на общината сформира комисия за подбор на персонала. Подборът се извършва на два етапа:
- Първи етап: Подбор по документи.
Комисията селектира кандидатите, отговарящи на критериите за образование и професионален опит и съставя протокол. Списъците с допуснати и недопуснати кандидати се обявяват на сайта на Община Средец на 22. 12. 2021 г.
Забележка: Кандидатите, които не са представили пълен комплект документи или представените документи не отговарят на изискванията за заеманата длъжност няма да бъдат допуснати до втори етап на конкурса.
2.Втори етап: Провеждане на структурирано интервю с допуснатите кандидати
Чрез структурираното интервю се проверяват мотивацията, професионални компетенции, уменията за работа в екип, нагласите за вземане на решения, нагласите за работа с деца с увреждания, осигуряване на грижа в среда, близка до семейната и взаимодействие с близки и роднини на децата с увреждания и личностните качества.
Оценяване и класиране на кандидатите: Комисията съставя протокол. Списъкът с класираните кандидати се обявява на сайта на Община Средец .
Длъжността се заема чрез сключване на трудов договор, съгласно Кодекса на труда с продължителност до 12 месеца от датата на подписване на договора.
- Документи за кандидатстване:
Заинтересованите кандидати следва да представят следните документи:
- заявление (по образец) ;
- автобиография, с подробно описание на изискуемите в т. 1 квалификация и опит (по образец);
- копие от документи за придобита образователна степен /диплома/, квалификация, сертификати;
- копие от документи, удостоверяващи професионалния опит.
- /свидетелство за съдимост и медицинско се подават само от одобрените кандидати за сключване на договор/.
Забележка: При кандидатстване за повече от една длъжност се представят отделни комплекти документи.
- Място за изпълнение на длъжността:
Общностен център за деца и семейства – гр. Средец, ул. „Гочо Кънев” № 11 и мобилна работа в населените места на общината
Кмет на Община Средец: /п/
Инж. Иван Жабов